De kennisbank van Agressiecursus.nl

Benieuwd naar achtergrondinformatie over agressie en grensoverschrijdend gedrag? Lees het hier in onze kennisbank.

voorkruipende klant
Agressie in de supermarkt De laatste tijd is er in de media veel aandacht voor de irritatie en agressie bij de diverse scanpleinen van supermarkten….
agressie bij dementie
4 voordelen van een agressietraining Er zijn verschillende redenen waarom een training omgaan met agressie nuttig is. In dit artikel bespreken we de 4 voordelen…
onzinnige discussie
De onzinnige discussie: “debate me” “Wat vind jij dan van die regels? Het slaat toch nergens op?” Iedereen heeft een mening, en in deze tijden…
Agressie ontwricht de samenleving “NS ziet toename agressie tegen medewerkers” “Verbale en fysieke agressie voor 1 op de 3 artsen” “Explosieve toename van agressie tegen…
GGZ RIjnmond
Case: maatwerk agressietraining voor GGZ Rijnmond GGZ Rijnmond is een zorginstelling uit Rotterdam. Ze bieden ondersteuning aan mensen met psychische problemen of een verstandelijke beperking….
agressiecursus.nl
De 4 voordelen van een trainingsacteur Hoe zorg je tijdens een training voor realistische situaties en herkenning? Hoe zorg je voor maximaal rendement tijdens een…
agressieve vrouw
Leer agressief gedrag herkennen We ervaren steeds meer agressie. Wordt ons lontje korter? Hebben we steeds meer eisen? Kunnen we minder van elkaar hebben? Waarschijnlijk…
agressietraining
Omgaan met agressie: luister naar jezelf en wees duidelijk Met enige regelmaat zijn er berichten in het nieuws dat medewerkers van bedrijven worden belaagd door…
pesten op de werkvloer
Pesten op de werkvloer Wij horen de laatste tijd tijdens trainingen ‘Omgaan met Agressie’, steeds vaker de vraag van deelnemers: werkt deze methode ook op…
handhaving
Agressiehantering voor publieke handhavers “De maatschappij verhardt.” Dat horen we de laatste tijd steeds vaker, ook tijdens onze agressietrainingen. Met name mensen met een publieke…
agressiecursus.nl
Omgaan met agressie: de XL10 aanpak Als het op trainen en ontwikkelen aankomt, geloven we bij XL10 in de praktische aanpak. Natuurlijk is het nodig…
agressiecursus.nl
Klantcase: training omgaan met agressie Werkgevers zijn op grond van de Arbowet verplicht om hun personeel te beschermen tegen agressie op het werk. In dat…
ongewenst gedrag in ziekenhuizen
Ongewenst gedrag in ziekenhuizen Ongewenst gedrag op de werkvloer: Volgens een enquête van KNMG studentenplatform voelt bijna 1 op de 4 coassistenten zich seksueel geïntimideerd. Daarbij…
apotheek
Apothekers veel last van agressief gedrag klanten Apotheekmedewerkers zijn het afgelopen jaar veel tijd kwijt aan het goed uitleggen van de rekening die patiënten gepresenteerd…
tramconducteur
Agressie tegen NS Medewerkers Waar zouden we zijn zonder de man en de vrouw op de trein?De laatste maanden lezen we steeds meer nieuwsberichten over…
woningcorporatie
Veel overtredingen op agressiebeleid woningcorporaties Klantencontact verloopt niet altijd vlekkeloos. Instanties waar werknemers direct contact hebben met klanten en burgers rapporteren helaas nog steeds vaak…

Vragen of advies nodig?

Bel vrijblijvend met agressiecursus.nl. Samen met jou bespreken we graag jullie wensen.