Omgaan met agressie voor winkelpersoneel

Leer beter omgaan met agressief of intimiderend gedrag van klanten.

  • Leer begrenzen met behoud van klantrelatie
  • Word weerbaarder en krijg meer zelfvertrouwen
  • Leer hoe je beter optreedt bij situaties zoals winkeldiefstal

Vanaf prijs:
op aanvraag

Soort training:
Maatwerk agressietraining
Duur:
1 à 2 dagdelen
Investering:
op aanvraag
Locatie:
Incompany of in overleg

Dit ga je leren tijdens de training omgaan met agressie voor winkelpersoneel

Agressief gedrag tegen winkelpersoneel komt helaas steeds vaker voor. Denk aan klanten die om een voorkeursbehandeling vragen, mopperen over regels of een betrapte winkeldief.

Tijdens deze training leer je omgaan met agressie in jouw werk als winkelmedewerker. Dat kan fysieke agressie zijn zoals schelden en slaan, maar ook andere vormen van vervelend en intimiderend gedrag. Van het weigeren van verzoeken tot het zeuren om een voorkeursbehandeling. We geven je handvatten, zodat jij met meer zelfvertrouwen om kunt gaan met lastige klanten.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Wat is agressie?
  • Onderlinge communicatie
  • Pro-actief opstellen op het zelfscanplein
  • Wanneer is er sprake van winkeldiefstal?
  • Hoe ga je om met winkeldiefstallen?
  • Hoe ga je om met aanhoudingen?
  • Klantvriendelijkheid niet verwarren met over je heen laten lopen
  • Klantvriendelijk begrenzen en ombuigen met behoud van de klantrelatie

Resultaten:

  • Je leert beter grenzen stellen voor jezelf
  • Je kunt begrenzen met behoud van de klantrelatie
  • Je kunt je eigen emoties beter onder controle houden
  • Je kunt beter beoordelen of het om winkeldiefstal gaat
  • Je weet hoe je een winkeldief aan moet houden
  • Je kunt de huisregels met meer zelfvertrouwen uitdragen
  • Je vertegenwoordigt jouw organisatie met meer zelfvertrouwen

Kosten voor deze training

Al onze agressietrainingen zijn maatwerktrainingen. De kosten daarvoor hangen af van jullie specifieke wensen en leerdoelen. We komen daarom graag met je in gesprek en maken vrijblijvend een voorstel op maat.

Voor wie is deze training?

De training omgaan met agressie voor winkelpersoneel is er voor alle winkelmedewerkers in de retail.

Onze werkwijze

Hoewel onze trainingen allemaal maatwerk zijn, is onze werkwijze en aanpak altijd hetzelfde. We hanteren onderstaande stappen en criteria. Zo zorgen wij ervoor dat de training écht aansluit bij jouw dagelijkse praktijk en is het rendement het grootst.

  • Vrijblijvend adviesgesprek
  • Voorstel op maat
  • Intake met leidinggevenden & deelnemers
  • Persoonlijke leerdoelen bepalen
  • Selecteren werkvormen & modellen
  • Inzet trainingsacteur
  • Creëren van een veilige & ontspannen setting
  • Groepen van maximaal 10 deelnemers

Wil je meer weten over onze werkwijze? > naar onze werkwijze pagina

Deze training volgen met je collega’s?

Maatwerk agressietraining, afgestemd op jullie eigen praktijk.

  • Leer begrenzen met behoud van klantrelatie
  • Word weerbaarder en krijg meer zelfvertrouwen
  • Leer hoe je beter optreedt bij situaties zoals winkeldiefstal
Ja, ik wil een offerte voor deze training

Wil je liever eerst advies?

Liever eerst advies op maat over jouw specifieke situatie?

Plan vrijblijvend een adviesgesprek met een van onze agressie experts.

Ja, ik wil advies over de juiste training

De trainers voor deze training

Kim Biemans

Agressiespecialist / Senior Trainer
Lees meer over Kim

Koen Sijbesma

Agressietrainer / Trainingsacteur
Lees meer over Koen