Webcare

In deze tijden van social media zijn veel organisaties niet meer alleen maar te bereiken via de telefoon. Er is steeds meer behoefte aan groeiende vorm van webcare. Maar met deze ontwikkeling komen ook vele valkuilen.

Klanten voelen zich afgescheept door slechte webcare

Webcare kan door de klant worden ervaren als een goedkope manier om van bellende en ontevreden klanten af te komen. Met Frequently Asked Questions gedeeltes op de website, of doorsnee antwoorden op social media berichten krijgt de klant soms het gevoel dat ze worden afgescheept. Soms wil de klant ouderwets contact in plaats van te moeten zoeken op een website naar wat wellicht de oplossing kan zijn voor een ingewikkeld probleem. Ook automatische chatbots zijn soms eerder een oorzaak dan een oplossing voor het probleem.

Leer wanneer én hoe je reageert

Op Social Media gaan steeds vaker klanten tekeer over jouw bedrijf en niet ingeloste verwachtingen. Het is daarom goed dat je weet wanneer én hoe je hierop moet reageren. Sommige webcare medewerkers proberen met humor jouw bedrijf op een positieve manier onder de aandacht te brengen op dat soort momenten. Maar ook voor humor is een tijd en een plaats. Soms kan een misplaatste grap juist veel agressie en slechte publiciteit uitlokken.

Webcare training op maat

Tijdens onze trainingen leren we jouw medewerkers hoe ze effectief communiceren via social media. We leren ze ook hoe ze voorkomen dat onvrede over jouw bedrijf escaleert. We maken op heldere wijze de valkuilen van social mediacommunicatie inzichtelijk, en zorgen ervoor dat jouw medewerkers de discussie snel van het publieke naar het persoonlijke kunnen verplaatsen.

Offerte aanvraag

"*" geeft vereiste velden aan

Onze trainingen zijn maatwerk. Daarom komen we graag eerst in gesprek zodat we een passend voorstel kunnen maken.


We nemen bij voorkeur eerst telefonisch contact met je op, zodat we de inhoud van de training kort met je kunnen bespreken.

Op welke dag(en) kunnen we jou het beste telefonisch bereiken?
Welk tijdstip heeft jouw voorkeur