Verbale agressie

Agressie is eigenlijk niets anders dan een vorm van communicatie. Je gaat strijden voor een belang. Soms roept de manier waarop je dat doet (schreeuwen, schelden) zoveel weerstand op, dat de vorm het resultaat in de weg staat. Bij verbale agressie trainen wij vooral in het ombuigen van lastige gesprekken, of het vroegtijdig begrenzen van agressief gedrag.

Leren communiceren onder spanning

We zien de training omgaan met agressie ook als: leren communiceren onder spanning. Soms wordt er in een gesprek niet direct gescholden of geschreeuwd, maar kan door een boze blik, een suggestieve opmerking of een onredelijke eis al een randje in het gesprek sluipen. Tijdens de training verbale agressie leer je deze randjes herkennen. Je leert bovendien hoe je zelf rustig blijft en het gesprek productief ombuigt. En soms is het gedrag zo grensoverschrijdend dat er direct, kort en effectief moeten worden opgetreden. We helpen jou zodat je dit met genoeg zelfvertrouwen kunt.

Opbouw in 3 fases

We bouwen onze trainingen op in 3 fases:

  • Leren begrijpen van “Wat is agressie?”
  • Waarom zetten mensen agressie in?
  • Wat roept het gedrag bij jou op?

Vervolgens leren we jou hoe je jouw eigen emoties tijdens spannende situaties onder controle kunt houden. En uiteindelijk leer je de verschillende vormen van agressie onderscheiden en hoe je effectief ingrijpt. Via op maat gemaakte casuïstiek en eigen voorbeelden worden deze zaken voor jou en je collega’s inzichtelijker en krijgen je een goed beeld van de effectiviteit van jouw eigen handelen.

Bekijk het trainingsaanbod

Praktische trainingen voor alle branches.

  • Leer agressie vroegtijdig herkennen
  • Afgestemd op jouw situatie
  • Vergroot je zelfvertrouwen
Bekijk alle agressietrainingen

Help mij kiezen

Wil je advies op maat voor jouw specifieke situatie?

Plan vrijblijvend een adviesgesprek met een van onze agressie experts.

Plan een adviesgesprek