Agressie is eigenlijk niets anders dan een vorm van communicatie. Je gaat strijden voor een belang. Soms roept de manier waarop je dat doet (schreeuwen, schelden) zoveel weerstand op, dat de vorm het resultaat in de weg staat. Bij verbale agressie trainen wij vooral in het ombuigen van lastige gesprekken, of het vroegtijdig begrenzen van agressief gedrag.
We zien de training omgaan met agressie ook als: leren communiceren onder spanning. Soms wordt er in een gesprek niet direct gescholden of geschreeuwd, maar kan door een boze blik, een suggestieve opmerking of een onredelijke eis al een randje in het gesprek sluipen. Tijdens de training verbale agressie leer je deze randjes herkennen. Je leert bovendien hoe je zelf rustig blijft en het gesprek productief ombuigt. En soms is het gedrag zo grensoverschrijdend dat er direct, kort en effectief moeten worden opgetreden. We helpen jou zodat je dit met genoeg zelfvertrouwen kunt.
We bouwen onze trainingen op in 3 fases:
Vervolgens leren we jou hoe je jouw eigen emoties tijdens spannende situaties onder controle kunt houden. En uiteindelijk leer je de verschillende vormen van agressie onderscheiden en hoe je effectief ingrijpt. Via op maat gemaakte casuïstiek en eigen voorbeelden worden deze zaken voor jou en je collega’s inzichtelijker en krijgen je een goed beeld van de effectiviteit van jouw eigen handelen.
Praktische trainingen voor alle branches.
Wil je advies op maat voor jouw specifieke situatie?
Plan vrijblijvend een adviesgesprek met een van onze agressie experts.
Plan een adviesgesprek