Omgaan met agressie voor baliemedewerkers

Leer beter omgaan met agressief of intimiderend gedrag van klanten.

  • Leer onvrede vroegtijdig herkennen
  • Leer onvrede ombuigen aan de balie
  • Ontdek hoe je met meer zelfvertrouwen jouw organisatie vertegenwoordigt

Vanaf prijs:
op aanvraag

Soort training:
Maatwerk agressietraining
Duur:
1 à 2 dagdelen
Investering:
op aanvraag
Locatie:
Incompany of in overleg

Dit ga je leren tijdens de training omgaan met agressie voor baliemedewerkers

Sluimerende onvrede aan de balie is het begin van agressief gedrag. Denk aan klanten die om een uitzonderingspositie vragen, mopperen over regels of eindeloos met je in discussie gaan.

Tijdens deze training leer je omgaan met agressie in jouw werk aan de balie. Dat kan fysieke agressie zijn zoals schelden en slaan, maar ook andere vormen van vervelend en intimiderend gedrag. Van het weigeren van verzoeken tot het zeuren om een voorkeursbehandeling. We geven je handvatten, zodat jij met meer zelfvertrouwen om kunt gaan met lastige klanten.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Actief luisteren
  • Agressie aan de telefoon
  • Trechteren van informatie
  • Brengen van slecht nieuws
  • Empathisch leren luisteren
  • Opvangen van de eerste emotie
  • Visitekaartje zijn van de organisatie
  • NIVEA (Niet Invullen Voor Een Ander)

Resultaten:

  • Je herkent onvrede vroegtijdig
  • Je leert beter grenzen stellen voor jezelf
  • Je kunt vroegtijdig acteren op sluimerende onvrede
  • Je kunt je eigen emoties beter onder controle houden
  • Je kunt onvrede ombuigen en voorkomen dat het agressie wordt
  • Je vertegenwoordigt jouw organisatie met meer zelfvertrouwen

Kosten voor deze training

Al onze agressietrainingen zijn maatwerktrainingen. De kosten daarvoor hangen af van jullie specifieke wensen en leerdoelen. We komen daarom graag met je in gesprek en maken vrijblijvend een voorstel op maat.

Voor wie is deze training?

De training omgaan met agressie voor baliemedewerkers is er voor iedereen met een representatieve functie in het eerstelijns contact met klanten.

Denk daarbij aan:

  • Apotheekmedewerkers
  • Museum medewerkers
  • Helpdesk medewerkers
  • Klantenservice medewerkers
  • Baliepersoneel bij zorginstellingen
  • Back Office & Front Office medewerkers
  • Medewerkers in de Hotel- en Recreatiebranche

Onze werkwijze

Hoewel onze trainingen allemaal maatwerk zijn, is onze werkwijze en aanpak altijd hetzelfde. We hanteren onderstaande stappen en criteria. Zo zorgen wij ervoor dat de training écht aansluit bij jouw dagelijkse praktijk en is het rendement het grootst.

  • Vrijblijvend adviesgesprek
  • Voorstel op maat
  • Intake met leidinggevenden & deelnemers
  • Persoonlijke leerdoelen bepalen
  • Selecteren werkvormen & modellen
  • Inzet trainingsacteur
  • Creëren van een veilige & ontspannen setting
  • Groepen van maximaal 10 deelnemers

Wil je meer weten over onze werkwijze? > naar onze werkwijze pagina

Deze training volgen met je collega’s?

Maatwerk agressietraining, afgestemd op jullie eigen praktijk.

  • Leer onvrede vroegtijdig herkennen
  • Leer onvrede ombuigen aan de balie
  • Ontdek hoe je met meer zelfvertrouwen jouw organisatie vertegenwoordigt
Ja, ik wil een offerte voor deze training

Wil je liever eerst advies?

Liever eerst advies op maat over jouw specifieke situatie?

Plan vrijblijvend een adviesgesprek met een van onze agressie experts.

Ja, ik wil advies over de juiste training

De trainers voor deze training

Jeroen de Pijper

Agressiespecialist / Senior Trainer
Lees meer over Jeroen

Kim Biemans

Agressiespecialist / Senior Trainer
Lees meer over Kim